Islamic Calendar

MASA ITU BERHARGA


how do i look?? =D

=D

emm...i dunno wad 2 say bout myself..the worth thing iz i'm a lil bit crazy..haha...but..sometimes i'm too sensitive...i dunno wad 2 do...but i'm trying 2 control myself in order 2 make other people feel happy n comfortable wif me..im willing 2 sacrifice 4 others so that can make their life epy!!! that is the best way of life 2 happy...juz make others happy 2 happy!= )

My photo
kulim, kedah, Malaysia
come on!!! take a look!! who's me??? just click the caption below :)

Pages

Sunday, June 20, 2010

cuti yg sudah berakhir

Arini ari ahad....cuti yg tlah berakhir bg sluruh cikgu cikgi
n pnjawat awam d Negeri Kedah n yg sama wak2 dgnnya...masa cuti 2
mgu yg lalu...cuti yg gloomy..hihi...tp ade jgak la pngalaman manis
n pahitnya...nk yg pahit dulu ka manis?? hihi,....ok laa.aku cita yg
pahit dulu la=D...pahit nya..kami x g mlancong ke mana2 sbb duit xdak=(
d samping nk guna duit 2 untuk byar pngajian aku d bumi anbiya kelak
insyaAllah..sdih jugak bahkan sdih gila tgk mk ayh keja kuat cri rezki d
bumi tuhan ni...dlm masa yg sama jugak perasaan aku juga meronta2 nk ngaji kat
Msia sudah laa asal x nyusahkn mk ayah sgt...tp malangnya...U tempatan x
dpat...rayuan pon x dpat...sdeh jugak...tp x leh sdeh sgt sbb 2 la ketentuan
Ilahi pd tiap kehidupan seseorang...Dia Maha Mengetahhui apa yg terbaik untuk
hambanya...aku pasrahhh...pas2 in the 1st week oliday kot..Cik Wet, her
husband n little Zahra visit my fmily at Kulimm on her way back 2 Shah
Alam...No.280 is my house..huhu..Bez la sbb dpt tgk org jauh kn..hihi.ada
bunga2 gmbira 2 dgn telatah anaknya yg amat nakaal...n ckap prlahan...atiku
cair...=D...Then...2nd week oliday....dlm ari khamis cm2...Aku,Mk,Ayh n
Abg Nawat balik kg....umah tok n tokwan..bez sbb lama jugak dkat sbulan
x blk....keja tok ja mai umah..hihi...1st day blk umah tok..Mk ayah n
nawat suh p kebun lak tgk kebun yg depa usahakn 2...adoooyy..haha..
pegi je la ngan selipar koman jaa..tolong angkat n tanam lebeh kurang 10
pokok anak getah...n menebas cket....then g kebun sbelah...syiookkk sbb
mk kata ada sungai mcm tmpat rekreasi...tengok2!!! punya lah tinggi...kebun
yg satu lg 2... ada sungai dok bawah...mk adela wat anak tngga cket kat bukit
2 untuk turun kat kebun 2..otherwise g ikot jalan kebun Lah Ali(kebun sebelah)
untuk jalan landai..then..aku decide turun je laah kot bukit tgi 2....mk, ayah
n nawat buleh..aku msti buleh..hahahah...smgat ja lbeh....dgn slow gila aku
turun satu persatu ank tngga yg hnya d cngkul emak...amat berhati2...dlm 2 meter
lagi nk sampai bawah....buuupppp...buuupppppp..buuuupppppp...aku menngelongsor.
hahahah...amat cantek mcm nangka wangi...hihihi..ayah juz ckp.."kesian kakak...xpa..pngalaman"...hihi.
aku amat geram sbb dh byk pngalaman laa.ishh..huhu,...pas2dh smpai
bwh...sungai amat cntek...mk lak dok mancing ikan..tp x dpt ikan sbb sg.
ngah air pasang n deras...then ada laa angkat buloh2 cket yg ayah n wat
potong,,,bg kat mk...dia nk wat pondok...kreatif oo mk aku..hihi..pas2
aku nmpak kaki ku berdarah....MAKK!!!!!! TGK LA AWAT BDARAH NI!!!!!
ULAQ PATOK APA!!! (mak..tgk la knapa berdarah ni...ulaq patuk ke) slank
yg paham cket..hahahah..mk bukak slipar crocs tiruan 2 n terlihat dua ekor
pacat yg amat gemoq sudah kenyang hisap darah kaki aku....aku pon
menjerit!!!!...mk kata.."JERiT LAA...MAK POTONG KAKI ANG" hihi....sbb masa 2
mk tgh pegang parang buang daun2 buluh kat batang buluh...hihihi....then..mk
pon jd la heroiin buang pacat...darah mngalir dgn byk...hihih...then blk umah
tok...mndi mkn...n esok n ari berikutnya...x p dh kebun..hahha...pas2 ari
sabtu ptg pon blk la umah..blk umah on FB..merapu2 cket...wat keja umah cket
yg bersepahh tinggal kat Diba n Capit(adik n abangku)..hihi...then...tdo
suma....bgun ari Ahad pg lak...mndi...n solat...ingt nk tdo blk...hii..adik
lak ckp.."kak...stg antaq adik p skolah sat naa" (dgn nada kalot2 sbb bgun
lmbt...) hihi...aku pon p antaq adikku sorang neh...blk2...mk lak kalot nk
guna keta 2 p skolah dia(cikgu) hihi....sbb malas ubah keta ayah yg
blocking keta dia..hihi...aku ponbg kunci..pas2...wat keja umah
cket...tgk tv..layan fb....sapu smpah cket n sidai baju..then...mula lah
sesi tgk pokok bungayg aku tnam je la...hhi..cbut cket rumput yg mana
patot...x larat daah...aku pon masuk umah...then layan FB....bla3....bila
mlm...mkn n smbhyg suma...layan lg FB...msg2 sat...hihi..pas2 appear Amirah
Mohamad d chat FB...mula2 x cam lgi...then baru teringat kawan
kesayanganku....pas2 aku pon tnye amirah mohamad kamarudin ke?? dia ckp
ya..then kami pon chatting suma...tnya ngajji mna...dok watpa
suma..mklumlahhh..lama x dnga brita dia...hhiihi...rindu sgt...suka bkawan dgn
dia...smpai la dkat stgh jam pbualan kami d alam maya....baru dia gtau..."MAK
AKU DH MENINGGAL SMALAM" ....aku dgn tkejutnya..."HAAAAA???" pas2 dia cita yg
mk dia ninggal sbb mk dia mngidap kanser paru kronik..dh tahap ke3...aku sdih
gila...bengkak mata2...smbil tangan duk taip..aku jugak msg bg tau kwn2 yg
len through sms...hmm..arwah dh siksa hadapi pnyakit 2 sjak dia mula spm
lagi...dia ckp ayah dia lg sdeyh sbb ayh dia perokok...dia ada 4 bradik..
dia la yg sulong...dia ngaji kat DQ( Darul Quran)...selepas 3 ari lepas
exm SPM...dia dah p DQ...dia cita kat aku dia x byk luangkn masa ngan mk
dia...sblm ni pon dia duk asrama...dia tnya aku"BILA LG KITA LEH JUMPAK
MK KITA????" aku amat sdehhh dia ckp cm2..dia pon ckp "MMG MANUSIA MCM NI
KA?? BILA DH XDAK BARU NK INGAT SEMUA???".seolah2 dia ngah buntu n
mnyesall...dia jugak dok pikir sal adik dia yg plg kcik...drjah 1..
spatotnya...hari isnin dia dh mula kelas...tp maybe dia p mbt cket beberapa
ari..Aku sdeh sgt dgn keadaannya..tp semua adalah takdirNya n telah
tertulis...kita hnya mmpu menunggu apa yg bakal menjelang...aku chat ngan dia
beberapa minit kemudian smbil msg lagi kat kawn2 yg aku ada no.fon..sbb aku tau
msti dia x gtau sapa2 lagi sbb dia ni jenis pendiam...kemudian....sbb line x
bapa ada kot n tlalu lewat mlm...dia dh offline...pas2 aku pon nk offline
jugak..tp smpat bukak wall FB dia nk tgk kot2 dia tulis apa2 kat komen aku
sblom ni...tgk ada recent post..dia tulis "I LOVE MY MOM" aku sdeyh wat
kali ke berapa pon xtau...aku pon komen n nchat dia cket....then aku
off9 n tdur dlm ksdhn...itulah ringkas diariku spanjang cuti ni n ari
ahad..ari ptama persekolahan...Peluk ciumlah ibu bapamu
selagi mereka masih ada-Sekian-

Monday, May 24, 2010

DESPERATE

hmm..ntahh la.desperado..malaysia ke mesir....adoy...takot gak g ke mesir nu x leh blajo..tp memikiorkn peluang...hmmm....kalau kat malaysia pon,....sme je degree nye..keje n gaji...adoy...tp wat mase skunk...atiku berat untuk menuntut ilmu d perantauan coz keberkatan bumi anbiya..insyaAllah aku akn amik semangat juang para syahid n syuhada d sana...caiyok!!!! =) Smoga Allah tetapkan hatiku ini n juga niatku ini supaya bersungguh2 menimba ilmu..plz laaa jgn bg aku men2!!! huhu...

Saturday, April 24, 2010

KONVO tadika...hihi=D pd tahun 1998




bile tengok2 blk gmbr dulu2....mmg bezz...ase mcm nk blk jer zaman cik2...hihihi

Friday, March 19, 2010

best n cedayy =(

semalam balik kg.....=( g mkn kenduri kat alor star...pas2 nk blk la...tp nk antar tok n tokwan blk kg dulu...tokwan pesan mcm2 dlam kete kat eden...sdeyyy sgt...tokwan ckp...kakak...nnti tokwan dh xdak...kakak baca la quran byk2 kat tokwan...tokwan dh x lama ni...dh tua dah...mse dlm kete....
glitter-graphics.com eden diammm jer...sbb sdey sgt....mk n ayah pn diammm jee...sunyi je dlm kete....tokwan je pesan mcm2....first2 sampai dkat kg...tokwan tnye...kakak...mcm mane arab dpat ape spm??? eden ckp boleh laa....A ja...tp x A+ pon...tokwan ckp...bgus laa...xpa...blajar la rajin2....2 bahasa al quran....eden pn ckp...insyaallah la tokwan..kakak cuba laa..tokwan doa la kat kakak noh....tokwan dh ngalir air mata....pas2 smlm dh lewat ptg nk blk umah kat kulim...tokwan bg duit kat eden...tokwn suh doa kat dia....eden ckp..tokwan ni...doa pn dh ckup dah. x payah duit byk2...tp eden amik je laa...dh die nk bg sgt... die ckp die dh janji dulu takot mkn diri katenye...xpe laaa...=)..tokwan kate lagi....t blajaq lek lok rajin2 sambil sedey n die suh doa n bce quran byk2 kat tokwan....saat sedey sgt n paling sedey la spnjang bsame ngan tokwan...miz u...kakak akan cuba tokwan..insyaalah..=)

Monday, March 8, 2010

Sheila On 7 & -Dan-

Dan
Dan Bila esok datang kembali
Seperti sedia kala
Di mana kau bisa bercanda

Dan
Perlahan kau pun
Lupakan aku mimpi buruk mu
Dimana telah ku tancapkan duri tajam
Kau pun menangis menangis sedih
Maafkan aku

( 1 )
Dan
Bukan maksud ku
Bukan ingin ku melukaimu
Sedarkah kau di siniku pun terluka
Melupakanmu menepikanmu
Maafkan aku

( 2 )
Lupakanlah saja diriku
Bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar
Dan berpijar seperti dulu kala
Caci-maki saja diriku
Bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar
Dan berpijar seperti dulukala

( ulang 1, 2 & 2 )

Friday, March 5, 2010

wanita hiasan dunia

Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkan kata-kata kebaikan.
Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.
Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan.
Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni.

glitter-graphics.com
Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur.
Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri, dan satu lagi untuk menolong orang lain.
Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakannya, bukan pada bentuk tubuhnya, atau cara dia menyisir rambutnya.
Kecantikan wanita terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia. Kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu

erti kesetiaan...cubalah utk setia

Ramai insan yang masih lagi tidak faham akan apakah erti kesetiaan dalam sebuah perhubungan. Ramai yang bertanya mengapa kita perlu setia, sedangkan belum tentu kekasih kita itu menjadi pasangan hidup kita? Disebabkan persoalan inilah kecurangan sering berlaku dimasa kini, sehingga ramai antara insan di muka bumi ini dilanda kekecewaan dan ada yang menyedihkan sehingga sanggup membunuh diri apabila ditinggalkan kekasih.

Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting, ini adalah kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih. Alangkah sedihnya apabila tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikannya…? Tidakkah ia sama dengan penipuan…? Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati…

glitter-graphics.com

Ingatlah bahawa, hidup kita seperti roda, tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati insan lain, suatu masa kita juga akan dipermainkan… Dan pada waktu itu, penyesalan tiada gunanya… Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan…

Untuk insan yang menjaga kesetiaan terhadap pasangan, anda adalah yang terbaik. Jadilah insan yang boleh membahagaian pasangan kita tanpa rasa jemu. Jika anda dicurangi, jaganlah bersedih ataupun berdendam, tetaplah menjadi yang terbaik. Kerana anda mempunyai maruah diri, jangan samakan diri anda dengan insan yang tidak setia. Anda telah melakukan yang terbaik untuk pasangan anda dengan menjaga keperibadian diri dengan sebaiknya. Mereka tidak pandai menjaga harga diri mereka. Suatu hari nanti mereka akan menyesal dan akan menyedari akan kebaikan yang anda lakukan…

Tidak penting utk kita ketahui sama ada pasangan kita jujur, ikhlas atau setia dengan kita yang penting Allah tahu kita bagaimana, dan Allah tidak akan mensia-siakan apa yang kita lakukan… Tawakal dan redha lah…

Lelaki atau wanita yang baik hanya untuk lelaki atau wanita yang baik…

Manakala lelaki atau wanita yang tidak baik hanya untuk lelaki yang tidak baik…

Pilihan adalah di tangan anda… miss u...

Thursday, March 4, 2010

You


I cry myself to sleep
Every single night
Hoping I'll dream of you
In a different light
I wish you'd be mine
If only for a day
But it just a dream
You don't think of me
That way
If only you knew
How I felt inside
Then my feelings could flow
Not stay in and hide
I love you so dearly
I really know it's true
But when will come the day
The same feelings come from you?
I know it's a wish
So I'll push it away
But now that I've tried
My love still lasts today....

emm...xtau lahhh

puisi untukmu


Aku bermimpi
Dan dalam mimpiku
Kulihat matamu
Yang mengisi hatiku dengan keindahan

Aku melayang
Dan di langit
Kulihat matamu
Yang menjawab semua kerinduanku
Padamu

Hidupku di alam khayal
Yang tiada perubahan
Tiada patah hati

Tapi kini kau raih tanganku
Dan kau buat ku mengerti
Dua mimpi
Boleh bersatu selamanya

glitter-graphics.com
Pagi hari
Ketika ku bangun
Kulihat matamu
Itulah alasanku
Itulah jawapanku kini
Karena aku mencintaimu
Satu yang membuat mimpiku nyata

Tetapi ntahla..aku jua x pasti
Sampai bila akn jdi begini
Ku hanya mampu berdoa pada-Nya
Untuk mengecapi bahagia itu

ape la eden merepek ni

CiNta KiNi HaDiR


Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?
Ketika
kita menangis? Ketika kita membayangkan?
Itu karena hal terindah di dunia tidak terlihat.
Ketika kita menemukan seseorang yang
keunikannya
sejalan dengan kita..kita bergabung dengannya
dan
jatuh ke dalam suatu keanehan serupa yang
dinamakan cinta..
Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan.. orang-
orang yang tidak ingin kita tinggalkan.. tapi
ingatlah..,
melepaskan bukan akhir dari dunia.. melainkan
awal
suatu kehidupan baru.. kebahagiaan ada untuk
mereka yang menangis, mereka yang tersakiti,
mereka yang telah mencari.. dan mereka yang
telah
mencoba..
Karena merekalah yang bisa menghargai betapa
pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan
mereka..
cinta yang agung? Adalah ketika kamu
menitikan air mata dan masih peduli terhadapnya..
adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan
kamu
masih menunggunya dengan setia.. adalah ketika
dia
mulai mencintai orang lain dan kamu masih bisa
tersenyum sembari berkata aku turut berbahagia
untukmu.
Apabila cinta tidak berhasil.. bebaskan dirimu..
biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya dan
terbang ke alam bebas lagi.. ingatlah.. bahwa
kamu
mungkin menemukan cinta dari kehilangannya,
tapi..
ketika cinta itu mati.. kamu tidak perlu mati
bersamanya.
Orang terkuat bukan mereka yang selalu menang..
melainkan mereka yang tetap tegar ketika mereka
jatuh, entah bagaimana.. dalam perjalanan
kehidupan, kamu belajar tentang dirimu sendiri..

dan
menyadari bahwa penyesalan tidak seharusnya
ada.
Hanyalah penghargaan abadi atas pilihan-pilihan
yang
telah kau buat.
Teman sejati.. mengerti ketika kamu berkata aku
lupa, menunggu selamanya ketika kamu
berkata tunggu sebentar, tetap tinggal ketika kamu
berkata tinggalkan aku sendiri, membuka pintu
meski kamu belum mengetuk dan berkata
bolehkah
saya masuk?
Mencintai bukanlah bagaimana kamu melupakan..
melainkan bagaimana kamu mengerti.. bukanlah
apa
yang kamu lihat.. melainkan apa yang kamu
rasakan..
bukalnlah bagaimana kamu melepaskan..
melainkan
bagaimana kamu bertahan.
Dalam urusan cinta, kita sangat jarang menang
tapi ketika cinta itu tulus, meskipun kalah, kamu
tetap

glitter-graphics.com
menang hanya kerena kamu berbahagia dapat
mencintai seseorang.. lebih dari kamu mencintai
dirimu sendiri.
Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti
mencintai seseorang bukan karena orang itu
berhenti
mencintai kita melainkan karena kita menyadari
bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita
melepaskannya

Wednesday, March 3, 2010

The Book of Eli

hhmmm...cte ni mengisarkan sebuah pengembaraan untuk mencari buku yang khabarnye dapat mengubah dunia.....sampai berlakunye peperangan dan keganasan...bez jgak cte ni..tapi takot la.ngeri ngan action hero 2..hihi...
glitter-graphics.com
last skali ok la...walaupn dpat buku 2 dkat pihak lawan..tp dwank x leh bce sbb tulisan braille..owg bute 2 pn x nk bce...las skali yg hero 2 bukukan semula buku 2...n epi ending...buku 2 kitab injil la sbenanye...hmm..jgn tsilap akidah sudah yee=)

mengapa tidak bahagia

a) Pemarah
Paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak terang.

b) Pendendam
Tersembunyi ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.

c) Hasad dengki
Amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.

d) Bakhil
Sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dan lain-lain dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui makhluk.

e) Tamak
Orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut, walau berapa banyak yang diminum tetap tidak habis juga (lagipun orang tamak selalu rugi). Ingat! Yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita (mungkin ada hak orang lain di situ). Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.

f) Tidak sabar
Andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar.

g) Ego
Ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin. Pasal semua orang ada egonya sendiri, cuma tinggi atau rendah tahap keegoan tersebut.

h) Riak
Terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakon-lakon di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. Allah marah kalau kita riak, takabbur dengan apar yang kita ada.

i) Cinta Dunia
Tidak dapat menderita, dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah, tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu (bila mati cuma bawa amalan dan doa anak yang soleh atau solehah). Cinta dunia merupakan 'neraka dunia' kerana dunia itu 'panas' akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati.

hadis

Hadith :
Dari Abu Sa’id al-Khudri, dari bapanya r.a katanya:”Rasulullah s.a.w bersabda:”Apabila seseorang kamu menguap, maka hendaklah ia menutup mulutnya kerana syaitan dapat masuk.”
Riwayat Muslim

Hadith :
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:”Jauhilah diri kamu daripada tujuh dosa yang boleh membinasakan.Baginda ditanya:”Apakah dosa itu wahai Rasulullah?” Baginda berkata:" Syirik kepada Allah, sihir, membunuh jiwa yang diharamkan oleh Allah melainkan dengan jalan yang benar, memakan harta anak yatim, memakan riba, lari dari medan pertempuran perang dan menuduh perempuan yang suci melakukan zina.”
Riwayat Muslim

kaki wayang

kaki wyg ker??? hihi...xde lah sangat.kdg2 je tgk wayang..hmm...3 ari lpas..g tgk wayang...filem Niyang Rapik dgn The Book of Eli..first of all..meh nk cta roughly cte Niyang Rapik..fuhh..bezz.big credit 2 it.hihi..em..ctenye berkisarkan 5 lelaki...hihi..pas2 sorang ni dh meninggal sbb buatan org jHt(lakonan nasir bilal khan)...emm...sebab meninggal kerana dia tlah ambil gambit dlm kampung Niyang Rapik ni laa....walhal bkn die amik...kwn die yg dorong die amik..pas2 nasir bilal khan pn wat la mcm2 bg idup x snang..laz skali mati...=)...pas2...kwn yg 4 org lagi ni...nk pulangkan la blk gambit 2 kat Niyang Rapik...semasa dan ketika perjalanan ke Niyang Rapik 2 la mcm2 tjadi tmasuk dkat kg 2...mcm2 tragedi menakutkan dan seram...hihi...emm...nantikan sambungannye nanti...hihi

glitter-graphics.com
ok...nk sambung nih.hihiemm..nk gtau ape lagi...emmm..g la tengok niri cte 2..hihi..bezz o...kirenye...nasir bilal khan yang wat la kat budak2 ni duduk x snang..hihi...n sbenanye awal ashaari yang rogol liyana jasmay 2...hahaha...amacam??? pning x?huhu..kalau pning...g la tengokk.=)

Tuesday, March 2, 2010

sudut tazkirah=)

HUKUM MEMAKAI WIG(RAMBUT PLSU) BAGI YG TIDAK MEMPUNYAI RAMBUT

Pertanyaan:: Syeikh Abdullah Al Fauzan ditanya tentang hukum memakai wig bagi wanita yan tidak mempunai rambut sama sekali...botak la...

glitter-graphics.com
Jawapan:: Sebahagian ulama berpendapat apabila wanita tidak mempunyai rambut sama sekali iaitu wanita yang botak, dibolehkan baginya memakai wig untuk menutup aibnya....kerana menutup aib hukumnya dibolehkan...yang tidak dibolehkan adalah mengunakan wig untuk berhias..kerana berhias adalah untuk membuang aib...

Monday, March 1, 2010

let's celebrate good health...life's good..=)

actually...do u realize that many in the population depend on the authorities 2 maintain their individual health....whilst health authorities have n important role 2 play..hihi...wad im talking about??hihi... but its true babe!Trust me..dun worry..hihi..an individual's responsibility for his or her own health is even more IMPORTANT!!!=)
glitter-graphics.com behavior impacts significantly on every individual's health...the vast majority of medical conditions are caused by poor diet...hihi..ye ye je sy ni...sama2 la kite sedar n amalkn ek..lpas ni :)...poor diet such as lack of exercise,tobacco smoking,substance abuse, and risky sexual practice!!! watch out!! Be Ware!! care bout urself ok!! i've no idea...will be continue....