Islamic Calendar

MASA ITU BERHARGA


how do i look?? =D

=D

emm...i dunno wad 2 say bout myself..the worth thing iz i'm a lil bit crazy..haha...but..sometimes i'm too sensitive...i dunno wad 2 do...but i'm trying 2 control myself in order 2 make other people feel happy n comfortable wif me..im willing 2 sacrifice 4 others so that can make their life epy!!! that is the best way of life 2 happy...juz make others happy 2 happy!= )

My photo
kulim, kedah, Malaysia
come on!!! take a look!! who's me??? just click the caption below :)

Pages

Sunday, June 20, 2010

cuti yg sudah berakhir

Arini ari ahad....cuti yg tlah berakhir bg sluruh cikgu cikgi
n pnjawat awam d Negeri Kedah n yg sama wak2 dgnnya...masa cuti 2
mgu yg lalu...cuti yg gloomy..hihi...tp ade jgak la pngalaman manis
n pahitnya...nk yg pahit dulu ka manis?? hihi,....ok laa.aku cita yg
pahit dulu la=D...pahit nya..kami x g mlancong ke mana2 sbb duit xdak=(
d samping nk guna duit 2 untuk byar pngajian aku d bumi anbiya kelak
insyaAllah..sdih jugak bahkan sdih gila tgk mk ayh keja kuat cri rezki d
bumi tuhan ni...dlm masa yg sama jugak perasaan aku juga meronta2 nk ngaji kat
Msia sudah laa asal x nyusahkn mk ayah sgt...tp malangnya...U tempatan x
dpat...rayuan pon x dpat...sdeh jugak...tp x leh sdeh sgt sbb 2 la ketentuan
Ilahi pd tiap kehidupan seseorang...Dia Maha Mengetahhui apa yg terbaik untuk
hambanya...aku pasrahhh...pas2 in the 1st week oliday kot..Cik Wet, her
husband n little Zahra visit my fmily at Kulimm on her way back 2 Shah
Alam...No.280 is my house..huhu..Bez la sbb dpt tgk org jauh kn..hihi.ada
bunga2 gmbira 2 dgn telatah anaknya yg amat nakaal...n ckap prlahan...atiku
cair...=D...Then...2nd week oliday....dlm ari khamis cm2...Aku,Mk,Ayh n
Abg Nawat balik kg....umah tok n tokwan..bez sbb lama jugak dkat sbulan
x blk....keja tok ja mai umah..hihi...1st day blk umah tok..Mk ayah n
nawat suh p kebun lak tgk kebun yg depa usahakn 2...adoooyy..haha..
pegi je la ngan selipar koman jaa..tolong angkat n tanam lebeh kurang 10
pokok anak getah...n menebas cket....then g kebun sbelah...syiookkk sbb
mk kata ada sungai mcm tmpat rekreasi...tengok2!!! punya lah tinggi...kebun
yg satu lg 2... ada sungai dok bawah...mk adela wat anak tngga cket kat bukit
2 untuk turun kat kebun 2..otherwise g ikot jalan kebun Lah Ali(kebun sebelah)
untuk jalan landai..then..aku decide turun je laah kot bukit tgi 2....mk, ayah
n nawat buleh..aku msti buleh..hahahah...smgat ja lbeh....dgn slow gila aku
turun satu persatu ank tngga yg hnya d cngkul emak...amat berhati2...dlm 2 meter
lagi nk sampai bawah....buuupppp...buuupppppp..buuuupppppp...aku menngelongsor.
hahahah...amat cantek mcm nangka wangi...hihihi..ayah juz ckp.."kesian kakak...xpa..pngalaman"...hihi.
aku amat geram sbb dh byk pngalaman laa.ishh..huhu,...pas2dh smpai
bwh...sungai amat cntek...mk lak dok mancing ikan..tp x dpt ikan sbb sg.
ngah air pasang n deras...then ada laa angkat buloh2 cket yg ayah n wat
potong,,,bg kat mk...dia nk wat pondok...kreatif oo mk aku..hihi..pas2
aku nmpak kaki ku berdarah....MAKK!!!!!! TGK LA AWAT BDARAH NI!!!!!
ULAQ PATOK APA!!! (mak..tgk la knapa berdarah ni...ulaq patuk ke) slank
yg paham cket..hahahah..mk bukak slipar crocs tiruan 2 n terlihat dua ekor
pacat yg amat gemoq sudah kenyang hisap darah kaki aku....aku pon
menjerit!!!!...mk kata.."JERiT LAA...MAK POTONG KAKI ANG" hihi....sbb masa 2
mk tgh pegang parang buang daun2 buluh kat batang buluh...hihihi....then..mk
pon jd la heroiin buang pacat...darah mngalir dgn byk...hihih...then blk umah
tok...mndi mkn...n esok n ari berikutnya...x p dh kebun..hahha...pas2 ari
sabtu ptg pon blk la umah..blk umah on FB..merapu2 cket...wat keja umah cket
yg bersepahh tinggal kat Diba n Capit(adik n abangku)..hihi...then...tdo
suma....bgun ari Ahad pg lak...mndi...n solat...ingt nk tdo blk...hii..adik
lak ckp.."kak...stg antaq adik p skolah sat naa" (dgn nada kalot2 sbb bgun
lmbt...) hihi...aku pon p antaq adikku sorang neh...blk2...mk lak kalot nk
guna keta 2 p skolah dia(cikgu) hihi....sbb malas ubah keta ayah yg
blocking keta dia..hihi...aku ponbg kunci..pas2...wat keja umah
cket...tgk tv..layan fb....sapu smpah cket n sidai baju..then...mula lah
sesi tgk pokok bungayg aku tnam je la...hhi..cbut cket rumput yg mana
patot...x larat daah...aku pon masuk umah...then layan FB....bla3....bila
mlm...mkn n smbhyg suma...layan lg FB...msg2 sat...hihi..pas2 appear Amirah
Mohamad d chat FB...mula2 x cam lgi...then baru teringat kawan
kesayanganku....pas2 aku pon tnye amirah mohamad kamarudin ke?? dia ckp
ya..then kami pon chatting suma...tnya ngajji mna...dok watpa
suma..mklumlahhh..lama x dnga brita dia...hhiihi...rindu sgt...suka bkawan dgn
dia...smpai la dkat stgh jam pbualan kami d alam maya....baru dia gtau..."MAK
AKU DH MENINGGAL SMALAM" ....aku dgn tkejutnya..."HAAAAA???" pas2 dia cita yg
mk dia ninggal sbb mk dia mngidap kanser paru kronik..dh tahap ke3...aku sdih
gila...bengkak mata2...smbil tangan duk taip..aku jugak msg bg tau kwn2 yg
len through sms...hmm..arwah dh siksa hadapi pnyakit 2 sjak dia mula spm
lagi...dia ckp ayah dia lg sdeyh sbb ayh dia perokok...dia ada 4 bradik..
dia la yg sulong...dia ngaji kat DQ( Darul Quran)...selepas 3 ari lepas
exm SPM...dia dah p DQ...dia cita kat aku dia x byk luangkn masa ngan mk
dia...sblm ni pon dia duk asrama...dia tnya aku"BILA LG KITA LEH JUMPAK
MK KITA????" aku amat sdehhh dia ckp cm2..dia pon ckp "MMG MANUSIA MCM NI
KA?? BILA DH XDAK BARU NK INGAT SEMUA???".seolah2 dia ngah buntu n
mnyesall...dia jugak dok pikir sal adik dia yg plg kcik...drjah 1..
spatotnya...hari isnin dia dh mula kelas...tp maybe dia p mbt cket beberapa
ari..Aku sdeh sgt dgn keadaannya..tp semua adalah takdirNya n telah
tertulis...kita hnya mmpu menunggu apa yg bakal menjelang...aku chat ngan dia
beberapa minit kemudian smbil msg lagi kat kawn2 yg aku ada no.fon..sbb aku tau
msti dia x gtau sapa2 lagi sbb dia ni jenis pendiam...kemudian....sbb line x
bapa ada kot n tlalu lewat mlm...dia dh offline...pas2 aku pon nk offline
jugak..tp smpat bukak wall FB dia nk tgk kot2 dia tulis apa2 kat komen aku
sblom ni...tgk ada recent post..dia tulis "I LOVE MY MOM" aku sdeyh wat
kali ke berapa pon xtau...aku pon komen n nchat dia cket....then aku
off9 n tdur dlm ksdhn...itulah ringkas diariku spanjang cuti ni n ari
ahad..ari ptama persekolahan...Peluk ciumlah ibu bapamu
selagi mereka masih ada-Sekian-

Monday, May 24, 2010

DESPERATE

hmm..ntahh la.desperado..malaysia ke mesir....adoy...takot gak g ke mesir nu x leh blajo..tp memikiorkn peluang...hmmm....kalau kat malaysia pon,....sme je degree nye..keje n gaji...adoy...tp wat mase skunk...atiku berat untuk menuntut ilmu d perantauan coz keberkatan bumi anbiya..insyaAllah aku akn amik semangat juang para syahid n syuhada d sana...caiyok!!!! =) Smoga Allah tetapkan hatiku ini n juga niatku ini supaya bersungguh2 menimba ilmu..plz laaa jgn bg aku men2!!! huhu...

Saturday, April 24, 2010

KONVO tadika...hihi=D pd tahun 1998




bile tengok2 blk gmbr dulu2....mmg bezz...ase mcm nk blk jer zaman cik2...hihihi

Friday, March 19, 2010

best n cedayy =(

semalam balik kg.....=( g mkn kenduri kat alor star...pas2 nk blk la...tp nk antar tok n tokwan blk kg dulu...tokwan pesan mcm2 dlam kete kat eden...sdeyyy sgt...tokwan ckp...kakak...nnti tokwan dh xdak...kakak baca la quran byk2 kat tokwan...tokwan dh x lama ni...dh tua dah...mse dlm kete....
glitter-graphics.com eden diammm jer...sbb sdey sgt....mk n ayah pn diammm jee...sunyi je dlm kete....tokwan je pesan mcm2....first2 sampai dkat kg...tokwan tnye...kakak...mcm mane arab dpat ape spm??? eden ckp boleh laa....A ja...tp x A+ pon...tokwan ckp...bgus laa...xpa...blajar la rajin2....2 bahasa al quran....eden pn ckp...insyaallah la tokwan..kakak cuba laa..tokwan doa la kat kakak noh....tokwan dh ngalir air mata....pas2 smlm dh lewat ptg nk blk umah kat kulim...tokwan bg duit kat eden...tokwn suh doa kat dia....eden ckp..tokwan ni...doa pn dh ckup dah. x payah duit byk2...tp eden amik je laa...dh die nk bg sgt... die ckp die dh janji dulu takot mkn diri katenye...xpe laaa...=)..tokwan kate lagi....t blajaq lek lok rajin2 sambil sedey n die suh doa n bce quran byk2 kat tokwan....saat sedey sgt n paling sedey la spnjang bsame ngan tokwan...miz u...kakak akan cuba tokwan..insyaalah..=)

Monday, March 8, 2010

Sheila On 7 & -Dan-

Dan
Dan Bila esok datang kembali
Seperti sedia kala
Di mana kau bisa bercanda

Dan
Perlahan kau pun
Lupakan aku mimpi buruk mu
Dimana telah ku tancapkan duri tajam
Kau pun menangis menangis sedih
Maafkan aku

( 1 )
Dan
Bukan maksud ku
Bukan ingin ku melukaimu
Sedarkah kau di siniku pun terluka
Melupakanmu menepikanmu
Maafkan aku

( 2 )
Lupakanlah saja diriku
Bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar
Dan berpijar seperti dulu kala
Caci-maki saja diriku
Bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar
Dan berpijar seperti dulukala

( ulang 1, 2 & 2 )

Friday, March 5, 2010

wanita hiasan dunia

Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkan kata-kata kebaikan.
Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.
Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan.
Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni.

glitter-graphics.com
Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur.
Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri, dan satu lagi untuk menolong orang lain.
Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakannya, bukan pada bentuk tubuhnya, atau cara dia menyisir rambutnya.
Kecantikan wanita terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia. Kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu